Svaret de flesta vill höra..

15:35

De flesta som ställer frågan ”Hur mår du?”, förväntar sej ett ”Bra, tack själv?” typ.
Det är svaret de önskar höra, är det en vän man frågar så är det klart att man hoppas att vännen ska svara ”Bra”, men då också att det är ärligt svar.
För mej är det det viktigaste, att min vän ”vågar” berätta hur denne mår.
Mår min vän bra, självklart blir jag då glad över att höra det.
Mår min vän dåligt, då vill jag gärna veta de så att jag kanske kan försöka hjälpa på något vis, även om det bara är igenom att finnas där lite extra.

Anledningen till att jag svarar ”Bra” eller ”Helt okej” när folk frågar är för att jag orkar inte svara ”SKIT!” ”Rent sagt ut, helvete.. Vill typ dö?!”. Vill inte att mina vänner eller andra ska må dåligt för att jag berättar att jag mår dåligt, vill inte heller att de ska bli oroliga, fråga fler saker o.s.v.

Jag vill bara försöka orka med..

Någon annan som känner som jag?

Skitsömn.

07:57

20121012-075152.jpg

Hmm ja ingen vidare kvalité på min sömn inte.
Sitter på bussen med Danko Jones högt i lurarna.
Idag ska man utsätta sej för något som kräver ”mästarcharader”, tur att jag troligen är världens bästa på att ”spela”.
Krävs dock mycket energi och kommer resultera i huvudvärk.
Jag kommer göra som skådespelare gör.. Jag går in i en roll.

Antar att typ alla som läser min blogg känner igen sej eller åtminstone vet vad jag menar.

Ha en bra dag!

Måste jag vara destruktiv för att bryta något annat destruktivt?

00:12

Ska jag behöva ta det dubbla av Theralenen + dubbla Cocillanan för att få sova inatt?
MÅSTE SOVA!!
Gråtit hela kvällen, mår riktigt sådär pisskit att jag ärligt inte orkar skriva mer just nu..

Well..
På terapin idag fick jag höra att jag är ensam.
Eller ja, de får känslan av att jag är så ensam då jag aldrig släpper någon i min närhet när inpå, jag är alltid den som lyssnar på andras problem och ångest, ger råd, tips, kramar, all hjälp jag kan..
Vissa bryr sej inte om att fråga hur jag mår då de är upptagna med sina egna känslor.. helt okej.
Jag vill inte prata om mina känslor.

Denna blogg är lagom för mej, ett stort steg och det är bra så.
Andra frågar försiktigt hur jag mår, men godtar mina ”bra..” ”okej” för de vet att jag inte kommer berätta mer.

Så.. denna ”citatbild” fick mej att tänka så som min psykolog och läkare sa..

Nu ska jag försöka sova.. Önska mej lycka till!