Kämpa ytterligare en vecka..

08:28

Jaha, ny vecka, en ny måndag..
Jag är fortfarande rökfri.
Det som skiljer sej denna gång från tidigare gånger jag slutat så är det jobbigaste med att sluta inte själva rökandet i sej, eller nikotinet.. utan att allt jag tänker när jag tänker att jag vill ta en cigg är att jag vill bränna mej.
Det hade varit så enkelt.
MEN.. jag ska inte.. ska fortsätta kämpa.
Har inte skurit eller bränt mej på 6,5 år, dessutom har jag lovat mej själv att ALDRIG någonsin skada mej själv nu när jag har barn.
Mina barn ska inte behöva växa upp och ha det så.
Jag har vänner som jag växte upp med vars mammor skar sej, vissa öppet framför sina barn, andra mer i ”smyg” men där barnen alltid förstod och kunde se efteråt.
Vill ALDRIG utsätta mina barn för det.
Jag har sagt det till min sambo att om jag gör något destruktivt så som skär, bränner, missbrukar..
Då ska han inte tveka en sekund utan ta barnen och lämna mej på en gång.
Sen om han tycker att jag är värd en chans att sluta, bli stark igen och att han känner sej trygg i mej igen, då..
Då kan jag i så fall få äran att träffa mina barn igen.

Denna vecka består utav att idag inte göra någonting.. eller hjo, ringa några samtal, kanske svara på mail.
Imorgon har jag inga planer.
Onsdag inga planer.
Torsdag har jag individualterapi och läkartid.
Fredag inga planer.
Sen är det helg och denna helg ska jag göra och ge mitt allt som mamma.
Mina barn förtjänar en riktig familjemyshelg.

Nu ska jag samla krafter att ringa två jobbiga samtal.
Försäkringskassan som just nu är en stor anledning till att jag mår så dåligt som jag gör.
Barnläkare.

Önska mej lycka till?

Hoppas ni får en bra dag!